اقرأ المزيد

مقارنة شاملة بين سماعة جوي روم الاصلية والتقليد وافضل اماكن شرائها

مراجعة عن joyroom  ايربودز ومعرفة الفروق بين الاصلي والتقليد افضل اماكن الشراء 


Joyroom t03s



تعد شركة جوي روم الصينية من اهم الشركات ليس في الصين وحسب بل وفي العالم من حيث انتاج اكسسوارات الهواتف المحمولة من سماعات وشواحن ومخازن طاقة وغيرها الكثير والكثير ولكن ما يهمنا اليوم هو الحديث عن سماعات ايربودز حيث تعتبر بديلا اقتصاديا من وجهة نظري لسماعات ابل الامريكية باهظة الثمن وذلك عن تجربة شخصية .
فمن خلال تجربتي  لسماعات joyroom t03s  علي مدي ثلاثة اشهر وجدت انها تجربة جيدة جدا من ناحية جودة الصوت واللي ممكن اديها 9 من 10 درجات كذلك جودة المايك في المكالمات 8 من 10 درجات علي عكس انواع كثيرة من السماعات التي لم تحظي يقبول خاصة من ناحية المايك اثناء المكالمات الهاتفية واللي كان الشخص اللي معايا بيعاني اثناء المكالمة وماكنش بيسمعني حرفيا.
ممكن اقول ان الاصدار t03s ممكن يكون من افضل اصدارات الشركة خاصة انها بتيجي تاتش لمسه ترد عاي مكالمه وبلمسه ترجع اغنية وبلمسة تكنسل مكالمه تجربة مميزة حقا
تجربة البطارية كذلك جميله وبطارية صندوق الشحن كانت بتشحن السماعات اكثر من 8 مرات غير ان السماعات بتفضل شغاله بدون شحن فترة طويله ومش هتكلم هنا كلام كتير عن قدرة صندوق الشحن بس الاهم انها تجربة مميزة وانا استمتعت بيها
في حاجة مهمة بقا عن مدي السماعات واللي انا اتفاجئت بيه ان مداها وصل اكتر من 30 متر بس في مكان مفتوح منغير عوائق او حواجز .
والموضوع الاهم اللي لازم اتكلم عنة هوة ان بعد نجاح الشركة دي في الاسواق العالمية بدأ ينزل منها اصدارات مقلدة كتيرة ومش يالمستوي المطلوب ومبنصحش اي حد انه يجازف وبشتري التقليد علشان هيعاني من البطارية ومشاكل المايك ومشاكل في صندوق الشحن وحاجات كتير .
بس في الفترة الاخيرة ولغاية تاريخ كتابة المراجع دي جوي روم نزلت اصدار ذهبي وفضي مانزلوش في الاصدار التقليد وممكن اي حد عاوز بشتري السماعات دى ممكن يشتري الذهبي او الفضي .
علبة سماعة جوي روم الاصلية دلوقت لو بصيت عليها من الجنب هتلاقي كود لازم تخربش مكانة علشان يظهر ولما بتعمل سكان وتقرا الكود دة بكاميرا موبايلك بيدخلك علي موقع جوي روم وبيقلك انها اوريجينال ودي ميزة كويسه ضافتها joyroom  لما انتشر موضوع التقليد.
ولم اجد تاخير في مشاهدة الفيديوهات ولا في الالعاب لانها تدعم يلوتوث الاصدار الخامس.
كما انها تدعم الشحن اللاسلكي 
واليكم جدول باهم المقارنات بين السماعات الاصلية والتقليد



لو حبيت تجربة السماعة وانك تشتريها السماعة منتشرة علي مواقع التسوق ولكن احذر شراء السماعات المقلدة لانها منتشرة وبشدة ايضا وافضل عند شراء السماعات التوجه الي مكان ثقه يمكنني الرجوع اليه ويكون معي ضمان للسماعات .
اقرا ايضا في المدونة
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-

يستخدم هذا الموقع ملفات تعريف الارتباط من جوجل بهدف تقديم الخدمات